رشته شبکه و نرم افزار هنرستان نوائی اصفهان

رشته شبکه و نرم افزار هنرستان نوائی اصفهان
هنرجویان در این رشته با
نرم افزارهای تولید محتوی
زبان برنامه سازی سی شارپ
طراحی صفحات وب پویا
شبکه های رایانه ای ( دامین و ورک گروپ و بی سیم)
راه اندازی و پشتیبانی روتر میکروتیک و دوربین های تحت شبکه
آشنا می شوند

معرفی رشته

سه شنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۷، ۰۴:۰۸ ب.ظ

معرفی رشته

رشته کامپیوتر یکی از رشته های زیر مجموعه گروه خدمات در شاخه ی فنی و حرفه ای است که هر دانش آموز پس از طی کردن دوره متوسطه اول  می تواند در طی دوره متوسطه دوم ودر یکی از هنرستان های کاردانش یا فنی حرفه ای دیپلم کامپیوتر بگیرد .لازم بذکر است که کنکور هنرستان براساس دروس فنی و حرفه ای برگزار می شود و دانش آموزان کاردانش می بایست دروس اختصاصی را از کتاب های فنی و حرفه ای مطالعه کنند.

این رشته در کشور ما نیز اهمیت بسیاری داشته و تا مقطع دکتری تدریس می‌شود. گفتنی است که رشته ی مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی دارای دو گرایش سخت افزار و نرم افزار است که البته این دو گرایش در مقطع کارشناسی تفاوت قابل توجهی با یکدیگر ندارند.

گرایش سخت افزار

هر کامپیوتر دارای دو جزء متفاوت سخت افزار و نرم افزار است که در این میان سخت افزار جزء فیزیکی کامپیوتر بوده و شامل صفحه کلید، صفحه نمایش، چاپگر و دیسک‌ها می‌شود. اجزای فیزیکی و قابل لمس کامپیوتر مانند مدارها و بردهای الکترونیکی، سخت افزار نامیده می‌شود.

گرایش نرم افزار

نرم افزار جزء غیر قابل لمس کامپیوتر است. برنامه‌ها و داده هایی است که به کامپیوتر فرمان می‌دهند که چه عملی را انجام دهد. نرم افزار در حقیقت روح و جان کامپیوتر است که به سخت افزار هویت می‌بخشد و اصولا به برنامه ای گفته می‌شود که برای به کارگیری سخت افزار ساخته شده باشد. نرم افزار‌ها را می‌توان به دو رده ی کلی دسته بندی کرد که عبارت اند از: نرم افزارهای سیستمی و نرم افزارهای کاربردی. نرم افزارهای سیستمی برنامه هایی هستند که کاربر، یا خود آن‌ها را می‌نویسد یا شرکت های نرم افزاری آن‌ها را تهیه کرده و برای فروش عرضه می‌کنند. این گونه برنامه‌ها معمولا عمومیت برنامه های سیستم را نداشته و برای زمینه های مختلف مهندسی، علمی، تجاری، آموزشی، تفریحی و یا طراحی نوشته می‌شوند.

رشته کامپیوتر به طور کلی رشته پویایی است و شخصیکه این رشته را انتخاب می کند باید قدرت تجزیه و تحلیل مسایل را دارا باشد همچنین بتواند در راستای هدف مسایل را به زیر شاخه های کوچک تقسیم کندو بارها و بارهامسئله ای را آزمون و خطا کند تا بتواند به هدفش برسد.در دنیای کنونی که رایانه درتمام کارهای کنترلی ،محاسباتی،تولیدی و .....حرف اول را می زند و به عنوان ابزاریبرای رشته مهندسی کامپیوتر می باشد ،باعث شده این رشته اهمیت خاصی داشته باشد.اگررشته مهندسی کامپیوتر را به عنوان رشته تحصیلی انتخاب می‌کنید باید انسان ماجراجوییباشید و با طبع همیشه در حال پیشرفت این رشته سازگار باشید و همچنین به درس ریاضیات علاقه مند باشید و بتوانید خلاق باشید و همچنین از ابزار و امکانات در جهت هدف استفاده نمایید.در ضمن باید بتوانید مدیریت یک پروژه را در دست بگیرید.همچنین باید منابع به روز را پیدا کرده و دانش خود را مطابق با تازه های به روز نمایید. چون تقریبا تمام کتب و منابع موجود در این رشته به زبان انگلیسی است و این منابع واطلاعات به سرعت در حال تغییر هستند و امکان سریع ترجمه آنها نیز به فارسی وجودنداردو این که تقریبا کد نویسی نیز به زبان انگلیسی نزدیک است از اینرو تسلط کافی به زبان انگلیسی در این رشته بسیار مهم است.

۹۷/۱۱/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی